2011. július 6., szerda

Sai & idegtépős

Mai Saialkotások...


Láttam rengeteg szép rajzot meg tanulmányoztam a programokat amiket beszereztem


Toon Boom  
Manga Studio  
Anime Studio Pro
Corel Draw 
Illustrator  
Photoshop
Inkscape
Paint Tool Sai


aztán megint leragadtam egy-két tutorialnál....nagyon jók is vannak fenn youtube-on , nekem is kéne már valami jót rajzolnom és tutorialoznom XD



Ez a valami egy szem...színezgettem és ..pff...ilyesmi született....


 Szintén színezgetős ilyen lett téma.....természetesen X-MEN: Nightcrawler / Árnyék :D






És a mai nap híre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Pásztor Tamás :
Egy rendes fickó akit egy másik ismerősömtől ismertem meg írtam neki e-mail-t, hogy tud-e olyan embereket akik képregénnyel foglalkoznak...valami társaságot akikkel lehetne ilyen témákról beszélgetni  digitális színezésről képregényekről rajzokról...akármi...és ajánlotta



őket...na én írtam is nekik:


"> Üdv, nektek! Pásztor Tamás ajánlott titeket miszerint "Barátságos
> csapat, közvetlenek és segítőkészek, " vagytok. :D Én meg
> régóta keresek már egy képregényes társaságot, és látom szép
> számmal van fenn saját képregény is...még teljesen nem néztem át
> az oldalotokat , hogy van-e színes rajz/képregény oldal de nagyon
> jónak tűnik. Szóval szeretnék csatlakozni hozzátok -ha lehet :D -
> Itt van a blogom ha érdekel: http://7blogja.blogspot.com/ és itt
> a deviantart oldalam: http://joshdancato.deviantart.com/ Ãœdv."


és erre ezt írták:

"Kedves András!
Megnéztük munkáidat és akadt benyomásunk bőven. Amiért mégis az
elutasítás mellett döntöttünk, az annak reménye, hogy kicsit később,
amikor gyakorlottabb leszel, kialakul a saját stílusod, és a másolásból
rátalálsz a magad útjára, akkor ismét felkeresel minket.
Egyetlen jó tanácsot adnék: ne akard a rajzaidat a photoshop túlzott
használata mögé rejteni.
Bízom benne, hogy a későbbiekben a képregény mesélő nyelvezetét
is igyekszel majd elsajátítani. Sajnos ez is rengeteg idő és tudatos
gyakorlás árán érhető el.
Csak biztatni tudlak!
Üdv: Spuri"








Biztos nagyon óvodás dolog kiírni egy levelet meg hivatkozni ide-oda ...de ez komolyan szíven ütött... és ezt sértésnek veszem.....ÉN  NEM MÁSOLOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






és most leírom mit fogok válaszolni...

:
Uh, hát ez a levél szíven ütött...

"ne akard a rajzaidat a photoshop túlzott
használata mögé rejteni."
Photoshop-ot használni? ...Eddig NEM használtam csak Paint Tool Sai-t , Gimp-et ....ki van írva blogomon: http://7blogja.blogspot.com/2011/07/ps.html  hogy most rajzolgattam először PS-sel.... fogalmam sincs milyen elrejtésről van szó...de ezt szeretném ha bővebben kifejtenétek mert most ezt nem tudom hova tenni...
"kialakul a saját stílusod, és a másolásból
rátalálsz a magad útjára"

KI KÉREM MAGAMNAK A MÁSOLÓS "DOLGOT"....ÉN NEM MÁSOLOK!!!!!

Nemrég pl. csak azért rajzoltam Bud Spencer-t meg hasonló portrékat mert kellett a kiállításomra.....
de valószínüleg az X-MEN képekre gondolhattok, vagy akármire, hogy én másolgatok....fúúúúú..
Látszik ,hogy nem ismertek...ha ismernétek ezt a másolós dolgot nem írtátok volna...úgy bírom mikor csak úgy megbélyegeznek/beskatulyáznak....NINCS STÍLUSA, MÁSOL.....legközelebb majd azt olvasom kinn nálatok : a másolós írt nekünk... hát nem!!!!!!!!!!!!!
Lehet, hogy nem a legjobbak a rajzaim de a gyakorlásaimat nem teszem ki sehova, meg azokat a képeket sem ahol egy karaktert gyakorlok be és az összegyűjtött (eredeti képregényrajzolóktól leszedett) képekről rajzolom le ...de ez csak azoknál a karaktereknél van amik nem sajátok...azokat nem tudom fejből lerajzolni....

....kizárlólag csak saját fejből rajzolt rajzaim vannak fenn...az más dolog, hogy olyan karakterekről akik léteznek (X-MEN, TMNT,TNTT,DBZ) de van blogomon is saját képregényem saját karakterekkel devin saját rajzok saját karakterekről.....még sehova sem tettem fel más rajzát (maximum amin én vagyok lerajzolva mások által ) vagy másolt rajzot...

Minden tisztelettel ... de magyarázatot szeretnék az elutasításra , a valódi okokra...lehet, hogy ezt komolyan gondoltátok -ezt a levelet- meg azt gonoltátok én tényleg csak másolok...de ez tévedés..."



még lehet megvágom a szöveget....aztán úgyis kiírom ide-  is, hogy mit reagáltak :)

"másolós"





FOLYTATÁS





Szia!
"Hosszasan kellett gondolkodnom, hogy mit is válaszoljak (tekintve, hogy
kijelentetted, kiteszed a blogodra). De mondd csak, hány éves is vagy?

A "photoshopolás" kifejezés alapvetően a digitális képformázás,
rajzolás, színezés szlengbeli szinonimája. Ebből következik, hogy
arra akartam utalni, hogy a színezésed nem igazán jó. De vannak gondok még
a kihúzás terén is, amit ugyan be lehet gyakorolni ismert karakterek
rajzolásával (TMNT, X-MEN, stb.), de láthatóan jobban tudsz TMNT-t X-MEN-t
rajzolni, mint saját figurákat. Amikor azt mondtam, a másolásról térj a
saját utadra, és azt gyakorold be, akkor erre gondoltam.
De a vicces az egészben, hogy nem is ezzel lenne gondunk. Azt gondolom,
levelem egyáltalán nem volt sértő, még csak bántó sem, sőt,
inkább biztatni szerettelek volna (és továbbra is ezt teszem) hogy
gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj, mert van tehetséged, csak még nem
bontakozott ki! Ha viszont te erre egy - ahogy a bejegyzésedben is írtad -
óvodás reakcióval válaszolsz, sajnos csak azt igazolod, hogy még nem állsz
készen egy csapattal együtt dolgozni.
Én nagyon bízom benne, hogy idővel ez változni fog.

Üdvözlettel:
Spuri
"


válaszom:





"Üdv.

"hány éves is vagy?"
A korom nem számít akkoris lenéző az egész eddigi írtak(ban pár mondat) , mintha a nagy öregek írnának -akik már év10-edek óta rajzolnak képregényt, holott csak
neten léteztek.... csak neten -Bloodlustot ki is adtátok ...gratula...tényleg , nekik is írtam, de  még arra sem méltattak, hogy válaszoljanak.....- TI HÁNY ÉVESEK VAGYTOK? 

Jééé, meg tudtátok nézni a blogom? Akkor  a "PS- mögé  rejtem a rajzokat" minek írtátok?, és minek ragozod tovább a PS-opolást? XD
mintha nem tudtam volna, hogy ez a kifejezés mit takar -megint ez a lenéző stílus...olvasd vissza, hogy mit írtam ...
"fogalmam sincs milyen elrejtésről"
..és  arra válaszolj amit kérdeztem az oktató megjegyzésekre nem vagyok kíváncsi...
"arra akartam utalni, hogy a színezésed nem igazán jó. De vannak gondok még
a kihúzás terén is"
Mennyivel egyszerűbb lett volna, ha elsőre leírod ezt a színezés és kihúzás részt ahelyett, hogy körbefogalmazod sértegetések közé burkolva... De ez megint érdekes...mikor összeállt a csapatotok biztos mindenkinek ment mind2 tökéletesen ...XD
"láthatóan jobban tudsz TMNT-t X-MEN-t rajzolni, mint saját figurákat."
Hm na ha ez nem sértés akkor mi? Ezeket fanartoknak hívják /rajongói rajzoknak és azért van belőle sok mert ... szeretem ezt a 2 témát...és nem győzöm hangsúlyozni, hogy sok-sok olyan dolog van kinn blogomon ami saját...
A saját karaktereimet csak jobban le tudom rajzolni, mert azokat én találtam ki nem gondolod?????????? A meglévő létező karaktereket meg még be is kell gyakorolni -pl. Lee munkáit hónapokig lehetne tanulmányozni-
De mint feltűnt -de talán mégsem ha ezt leírtad - az X-ek másképp néznek ki nálam mint pl.  Byrne-nél/ Choi-nál vagy Silvestri-nél...úgy ahogy én bírom őket...külön karakterdizájnereltem őket a TMNT karaktereket
és/ vagy 5* a saját karaktereimet is...csak arra nem igazán kíváncsiak az emberek, úgyhogy talán a fanartokat érdemesebb kitenni Deviantartra, és más rajzos közösségi oldalakra nem gondolod?
Szerintem egy hangyányit még mindig el vagy tévedve; a másolás az az, ha egy képet teljesen lerajzolok úgy ahogy látom , én mások karaktereit rajzolom le saját stílusban....ebben mi olyan nehéz, hogy nem lehet felfogni?
"Azt gondolom, levelem egyáltalán nem volt sértő," Én meg azt gondolom, hogy 10 perc után reagáltál valamit aztán ennyi...
Persze te másképp gondolod/gondoljátok - fene tudja hányan vagytok de csak egyikőtök ír(?)   a leveled másképp értelmezed meg én is...ez egyértelmű.. remélem te is kapsz/kaptál  hasonlót....

"Biztos nagyon óvodás dolog kiírni egy levelet meg hivatkozni ide-oda ...de ez komolyan szíven ütött... " 
"óvodás reakcióval válaszolsz, sajnos csak azt igazolod, hogy még nem állsz készen egy csapattal együtt dolgozni"
Nagyon-nagyon rühellem ha a saját szavaimat forgatják ki...azért írtam mert felbosszantott...komolyan, ha nem tudod értelmezni amit írtam akkor ne reagálj rá...

Mindent összegezve:
1.Lenéztek és lekezelően írtok/írsz -mégha fel sem tűnik..("Ps-oláshányévesvagy")
2.a rajzaimat a PS túlzott használata mögé rejtem /a színezésem nem igazán jó,
3.vannak gondok kihúzás terén,
4.LÁTHATÓAN JOBBAN TUDSZ TMNT-T X-MENT-T RAJZOLNI MINT SAJÁT FIGURÁKAT,
5.MÁSOLOK -ez egyértelmű, hogy nem vagy tisztában ezzel a fogalommal...kérlek nézz utána hátha megvilágosodsz...-nincsen stílusom
ebből az elsőn nem tudok változtatni...bele kéne gondolni, hogy hogyan esik a másiknak..., 2.a színezésem folyamatosan változik, -de a képregényes színezést favorizálom- (muti már színezést amit közűletek csinált bárki is :D na de tényleg kíváncsi vagyok azt hiszem még írtam is Bloodlust-osoknak, hogy nagyon jó a színezés...)
3.kihúzás terén gondok vannak...hát persze kinek nincsenek gondjai e téren? Biztos nálatok is vannak gondok...(de amúgy úgy bírom ezeket a szavakkal dobálózásokat...nem lehetne belinkelni ami nem jó nem tetszik, ami alapján egyáltalán írsz?)
4. Ez totális fikázás...ebben nincs semmi csak maximális rossz indulat...hányszor gondoltad végig mit írsz?
5.
TMNT karkterek saját verzió:
http://3.bp.blogspot.com/-FWX9yEAM7EQ/TcGSFbPhERI/AAAAAAAAABM/OPAm33V0pFQ/s1600/CSAK+TMNThorridus--horridussss-_.JPG
TMNT karakterek 2003/89'
http://kepkezelo.com/images/ctq2n9x1gvzvugh1uw3.jpg
Remélem érezhető a különbség, láthatóan Tinik az enyémek is....és hasonlítanak de az én verzióm....

Tudod mit már nem is akarok 1 csapatban dolgozni veletek!  Még én vagyok megtisztelve mert veletek dolgozhatok...pfff...
Csak Tomi ajánlott titeket...
"A 5Panels csapata egyedülálló képregényalkotói közösség, melynek célja nemcsak a hazai nemannyira amatőr és félprofi szerzők online és nyomtatásos megjelenésének biztosítása, hanem az egyes tagok készségének, tehetségének fejlesztése is. Nyitott és befogadó team vagyunk, s nem kívánunk befelé forduló, sznob művészkazallá válni."
Erre sikeresen rácáfoltatok, mert -ha igaz lenne- akkor "egyedül álló képregényalkotó közösség"-etekben fejlődhettem volna úgy, hogy mondjátok mi a rossz és min kell változtatni....nem lekezelően elutasítjátok azt aki tényleg fejlődni akar és egy rajzos közösségben érvényesülni..
Azt gondolná az ember, hogy olyan kevés itt a lehetőség Magyarországon "rajz"téren -máshol is, de itt tényleg nagyon kevés- és ezért mindent megtesznek az emberek, hogy összefogjanak és segítsék a másikakat...de nem, itt tényleg csak az önzés folyik mindenhol...
Persze lehet, hogy csak aki írta vélekedik erről/ rólam így...

blogomon elolvashatod az utána írtakat is....Minden jót  a közösségeteknek!

"


a levél változtatásának jogát persze még mindig fenn tartom, tehát lehet, hogy megvágva érkezik el a címzettnek, itt-ott kozmetikáztam...stb.
 Viszont érdemes elolvasni ezt a mondatot mégegyszer:

"Azt gondolná az ember, hogy olyan kevés itt a lehetőség Magyarországon "rajz"téren -máshol is, de itt tényleg nagyon kevés- és ezért mindent megtesznek az emberek, hogy összefogjanak és segítsék a másikakat...de nem, itt tényleg csak az önzés folyik mindenhol..."

Szerintem ha csak ennyit írtam volna az is bőven tökéletes lett volna Spuri-nak :D

"Másolós"








 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése